ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(továbbiakban: ÁSZF)
Érvényes 2024. november 1-jétől
1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.1. Jelen ÁSZF Nagy Endre e.v. (székhely:7521 Kaposmérő, Gárdonyi u. 1., adószám: 90414127-1-34, továbbiakban: Szolgáltató) tulajdonában, illetve jogszerű használatában álló informatikai eszközök meghatározott idejű és célra történő bérbeadására vonatkozik.
1.2. A bérbeadott eszközök illetve nyújtott szolgáltatások részletes meghatározása, a bérbeadott eszköz megnevezése, értéke, a bérlet feltételei, időtartama, bérleti díj feltételei a Bérleti Szerződésben kerülnek meghatározásra.
1.3. A jelen ÁSZF és a Bérleti Szerződés egymásnak elválaszthatatlan mellékletét képezik, együttesen értelmezendők és alkalmazandóak, az azokban írtak esetleges ellentmondása esetén a Bérleti szerződés rendelkezései az elsődlegesek, melyek felülírják a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A Bérleti Szerződés aláírásával a szerződő Ügyfél elismeri, hogy a jelen ÁSZF tartalmát megismerte, az abban írtakat megértette és magára nézve kötelezőnek elfogadta.
1.4. Ügyfél magára nézve kötelezően elfogadja, hogy a jelen ÁSZF, illetve Bérleti Szerződés tárgyát képező eszközöket, berendezéseket sajátjaként nem kezelheti, sajátjaként nem tüntetheti fel, sajátjaként nem rendelkezhet velük, azokat nem idegenítheti el, más tulajdonába, albérletbe, zálogba vagy bármely jogcímen harmadik személy használatába nem adhatja.
1.5. Szolgáltató által végzett valamennyi eszközbérbeadásra és nyújtott szolgáltatásra a jelen és mindenkor hatályos állapotú ÁSZF vonatkozik, Szolgáltató kizárólag az ÁSZF-ben foglalt feltételek és szabályok mentén végzi tevékenységét.
2. AJÁNLATADÁS FELTÉTELEI
2.1. Szolgáltatónak telefonon, szóban adott megrendelést nem áll módjában elfogadni.
2.2. Szolgáltató szolgáltatásaira vonatkozó érdeklődés és ajánlat kérés a következő
formákban eszközölhető:
Ügyfél Szolgáltató weboldalán a Foglalási űrlap illetve az Ajándékozási űrlap kitöltésével és Szolgáltató felé történő beküldésével jelzi szerződéskötési szándékát.
Ezt követően Szolgáltató emailben vagy telefonon felveszi a kapcsolatot Ügyféllel.
Személyes átadás-átvétel során Szolgáltató és Ügyfél 2 példányban aláírják a Bérleti Szerződést.
2.3. A szerződés létrejöttéhez a Feleknek a Szolgáltató által lényegesnek minősített
kérdésekben való megállapodása szükséges. Szerződő Felek a szerződés tartalma
szempontjából kizárják a korábbi üzleti kapcsolatukból eredő szokásokat, egymás közötti gyakorlatot, illetve az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körbenismert és rendszeresen alkalmazott szokásokat, melyek nem válnak a Felek közötti szerződés részévé, a Felek erre irányuló kifejezett szándéka hiányában.
2.4. Bérleti Szerződés megkötésének feltétele, hogy Ügyfél 18. életévét betöltötte, érvényes személyi igazolvánnyal és lakcímkártyával rendelkezzen. 14-18 év közötti korlátozottan cselekvőképes kiskorú Ügyfél esetén szükséges a Szülői Beleegyező Nyilatkozat kitöltése és aláírása is.
2.5. Az Eszköz átadás-átvételéről és visszavételéről jegyzőkönyvet kell felvenni, amely egyben teljesítésigazolásnak minősül. Az átadás-átvételi jegyzőkönyv aláírásával Ügyfél elismeri, hogy ismeri az Eszköz és tartozékai rendeltetését, használatát, műszaki jellemzőit, a használattal kapcsolatos jogszabályi előírásokat, valamint azt, hogy az Eszköz rendeltetésszerűen működik, és tiszta, higiénikus állapotban került átadásra. Az Ügyfél a bérelt Eszközök rendeltetésszerű használatra alkalmasságát, hiánytalan meglétét köteles azok átvételekor ellenőrizni. Minőségi vagy mennyiségi kifogás esetén annak tényét a felek kötelesek az átadás-átvételi jegyzőkönyvben rögzíteni. Ügyfél a jegyzőkönyv aláírását követően a jegyzőkönyvben meghatározott Eszközökkel összefüggésben az átadás-átvétel időpontjára vonatkozóan mennyiségi és / vagy minőségi kifogással nem élhet.
3. BÉRLETI SZERZŐDÉS TARTALMA
3.1. Felek megállapodnak a bérlet kezdő és záró időpontjában, valamint az Ingóságok használati helyében.
3.2. Felek rögzítik, hogy az Ingóságokat Bérlő a bérlet kezdetén Bérbeadótól átveszi, és Záró időpontban azokat Bérbeadó részére hiánytalanul visszaadja az átvételkori állapottal egyező állapotban.
3.3. Felek megállapodnak a bérleti díjban, illetve a kaució és az esetleges szállítási költség díjában. A bérleti és szállítási díj illetve a kaució megfizetésének módja: Bérbeadó számláján szereplő fizetési móddal, amely készpénz vagy átutalás lehet.
3.4. Felek megállapodása értelmében a kauciót Bérbeadó a Bérlő által okozott, vagy egyébként a bérlet ideje alatt az Ingóságokban bekövetkezett károk megtérítésére, az esetleges bérleti díjtartozás vagy kötbér kielégítésére használhatja fel. Bérlői tartozás hiányában a kaució a bérleti jogviszony megszűntét követően kamatmentesen visszajár Bérlőnek.
3.5. Bérbeadó kötelezettséget vállal, hogy hibátlan teljesítés esetén az Ingóságok visszavételét követő 2 munkanapon belül sor kerül a kaució visszautalására. Készpénzes kaució esetén az Ingóság visszavétele után a Záró időpontban kerül készpénzben visszafizetésre, amennyiben az Ingóság sérülésmentesen és rendeltetésszerűen működő állapotban került visszavételre.
3.6. Felek rögzítik, hogy jelen Szerződés időtartama alatt Bérlő jogosult az Ingóságokat rendeltetésük és a jelen Szerződés rendelkezései szerint használni.
3.7. Bérbeadó szavatol azért, hogy az Ingóságok a szerződés szerinti használatra alkalmasak. Bérlő a készüléket újszerű, üzemképes állapotban veszi át, amelyet jelen Szerződés aláírásával elismer. Amennyiben az eszköz rendeltetésszerű használat közben meghibásodik, úgy a bérleti díj időarányos része Bérlőnek visszajár arra az időszakra, amikor az eszköz műszaki hiba miatt nem volt használható.
3.8. Bérlő elismeri, hogy Bérbeadó az Ingóságok használatát bemutatta, Bérlő azt megértette, és kötelezettséget vállal arra, hogy az Ingóságokat rendeltetésszerűen, a tőle elvárható gondossággal működteti.
3.9. Felek rögzítik, hogy a kárveszély viselése az Ingóságok tekintetében az átvétellel Bérlőre száll át.
3.10. Bérlő felel minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes vagy szerződésellenes használat következménye. Ha üzemeltetés közben Bérlő rendellenességet észlel, köteles a készüléket haladéktalanul üzemen kívül helyezni, és ezzel egyidejűleg Bérbeadót értesíteni.
3.11. Amennyiben Bérlő a bérleti időtartam alatt az Ingóságokat átengedi másnak használatra, felelős azokért a károkért is, amelyek e nélkül nem következtek volna be.
3.12. Felek rögzítik, hogy Bérbeadó azon személyekkel szemben, akik a jelen Szerződés hatálya alatt az Ingóságokat Bérlő hozzájárulásával, vagy anélkül kipróbálják, semmiféle felelősséggel nem tartozik, az ilyen személyekkel jogviszonyba Bérbeadó nem kerül.
3.13. Felek rögzítik továbbá, hogy az Ingóságok Bérbevevő vagy harmadik személy általi használata során keletkező egészségügyi következményekért Bérbeadó felelősséget nem vállal.
3.14. Felek rögzítik, hogy abban a nem várt esetben, ha Bérlő, vagy bármilyen közreműködője
az Ingóságokat késedelmesen adja vissza, úgy minden késedelmes napra kötbért köteles fizetni, melynek napi összege 10 000 Ft (azaz tízezer forint), és mely minden késedelmes napon automatikusan esedékessé válik;
az Ingóságok birtokát határidőben, de akképp adja vissza, hogy azokon sérülés látszik, vagy meg vannak hibásodva, úgy a helyreállítás költségét + 20 000 Ft (azaz húszezer forint) kötbért köteles megfizetni.
az Ingóságokban bármilyen cselekményével, vagy mulasztásával az Ingóságokat működtető, vagy működésüket segítő szoftver tartalmát megváltoztatja, úgy a szoftveres helyreállítás költségét + 20 000 Ft (azaz húszezer forint) kötbért köteles fizetni.
az Ingóságok birtokát lopás, elvesztés miatt egyáltalán nem adja vissza, vagy a készülék a Bérlő hibájából megsemmisül, elvész, használhatatlanná válik, úgy a készülék értékét + 20 000 Ft (azaz húszezer forint) kötbért köteles fizetni.
A kiegészítők elvesztése vagy használhatatlanná válása esetén az alábbi kártérítési összegeket köteles Bérlő megfizetni:
Oculus Quest 2 VR szemüveg: 120 000 Ft
AA akkumulátor esetén: 1500 Ft/db
fejpánthoz csatlakoztatható akkumulátor esetén: 7000 Ft
akkumulátor töltő esetén: 3000 Ft
BoboVR fejpánt esetén: 20 000 Ft
kontroller esetén: 30 000 Ft/db
hordtáska esetén: 20 000 Ft
A kötbér megfizetése visszaadáskor egy összegben válik esedékessé. Felek rögzítik, hogy a javítás időtartamára Bérbeadó a kauciót nem szolgáltatja vissza Bérlő részére. A javítási költségek meghatározása után Bérbeadó a kaució összegéből a javítási költséget megtartja, és a maradékot 3 munkanapon belül visszautalja Bérlő részére. Felek rögzítik, hogy a kötbér megfizetése nem érinti Bérbeadó egyéb vagyonjogi igényeinek az érvényesíthetőségét és nem minősül kárátalánynak sem.
Felek rögzítik így különösen azt, hogy amennyiben az Ingóságokat Bérlő nem az átvételkori állapotban adja vissza, úgy az értékcsökkenést, vagy a helyreállítási/javítási költséget Bérbeadó jogosult az általa kiválasztott személlyel felméretni, és az így megállapított összeget Bérlő köteles Bérbeadónak megtéríteni Bérbeadó vonatkozó számlája és fizetési felszólítása szerint, amennyiben az meghaladja a kaució összegét.
3.15. Felek rögzítik, hogy késedelmes fizetés esetén Bérlő késedelmi kamat fizetésére is köteles, melynek összege a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresével megegyező összeg.
3.16. Felek rögzítik továbbá, hogy abban a nem várt esetben, ha Bérlő a jelen Szerződésben vállalt kötelezettségeit egyáltalán nem, vagy hibásan, vagy késedelmesen teljesíti, úgy Bérbeadó jogosult a teljesítés érdekében a követelése kezelésével harmadik személyt megbízni és ezen harmadik személy felé Bérlő adatait továbbítani, továbbá a behajtás költségeit Bérlőre áthárítani.
3.17. Felek rögzítik, hogy Bérbeadó jogosult a használat ellenőrzésére Bérlő szükségtelen háborítása nélkül.
3.18. Felek rögzítik, hogy a jelen Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény rendelkezései az irányadóak.
4. FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS
Szolgáltató kizárja a felelősségét valamennyi közvetett, következményi károkozás vonatkozásában, ideértve az Ügyfél, illetve harmadik személyek oldalán felmerülő mindennemű közvetett, következményi kárért egyaránt a vonatkozó jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben. Ügyfél ennek megfelelően nem jogosult a harmadik fél részéről felmerült közvetett, következményi, illetve a korlátozást meghaladó részben a kártérítési kötelezettségét Szolgáltatóra tovább hárítani,
Szolgáltató pedig nem köteles ezen károkért helytállni. Jelen kárfelelősség korlátozás nem vonatkozik a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító károkozásért való felelősségre.
5. ADATVÉDELEM
A Felek kötelesek maradéktalanul betartani „a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról” szóló 2016/679 rendelet (GDPR) és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit a képviselők, kapcsolattartók adatainak kezelése során is. Ügyfél a szerződés megkötése és teljesítése érdekében átad Szolgáltatónak személyes adatokat. Ezek a személyes adatok a Bérlő neve, Születési helye és ideje, anyja neve, személyigazolvány száma, telefonszáma, email-címe. Az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja. Az adatkezelés célja a Szerződés teljesítése, kapcsolattartás a Felek között. Szolgáltató ezen adatokat jogosult adatbázisokban tárolni, és kizárólag a felsorolt cél érdekében használni, nyilvántartani, különösen könyvelő, könyvvizsgáló, jogi képviselő, egyéb adatfeldolgozók részére átadni. Felek megállapodnak, hogy az egymás számára átadott e pontban jelölt személyes adatokat a Szerződés megszűnésétől az általános elévülési idő leteltéig, valamint a vonatkozó jogszabályokban meghatározott időtartamokig - amelyik az előbbiek közül a későbbi - kezelik és őrzik meg a későbbi esetleges jogviták rendezése és jogi kötelezettségek teljesítése érdekében. Felek rögzítik, hogy a személyes adatok átadásáért a felelősség az átadó felet terheli, a másik fél általi adatkezelésért pedig az adatokat átvevő adatkezelő felel. A Felek megállapodnak abban, hogy mindig az átadó fél köteles az érintetteket az adatátadásról és másik fél általi adatkezelés részleteiről (beleértve az érintetti jogokat is és az esetleges – pl. adatfeldolgozónak történő – adattovábbítást is) tájékoztatni a másik féltől kapott adatkezelési tájékoztatóval összhangban. Szolgáltató kijelenti, hogy a GDPR, valamint minden egyéb, a személyes adatok kezelésére vonatkozó, a Bérleti Szerződés teljesítése során kezelt személyes adatok tekintetében alkalmazandó jogszabálynak maradéktalanul megfelel, a szükséges tájékoztatásokat megadta az érintetteknek.
6. SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE, VIS MAIOR
6.1. A határozott időre kötött Bérleti Szerződés a határozott idő elteltével szűnik meg, Ügyfél a határozott idő utolsó napján köteles az Eszközt visszaadni Szolgáltató részére egyeztett módon és helyen. A határozott idejű szerződés idő előtti felmondása esetén Szolgáltató kötbérre jogosult, melynek mértékét a Bérleti szerződésben rögzítik a felek.
6.2. Szolgáltató azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést és elszállíthatja a bérlet tárgyát képező Eszközt, ha az Ügyfél súlyosan vagy ismételten megsérti a Bérleti Szerződés vagy az ÁSZF rendelkezéseit, és a jogsértő állapotot nem szünteti meg Szolgáltató felszólítása ellenére sem az abban megadott határidőn belül, amennyiben a jogsértés egyáltalán orvosolható.
6.3. A Bérleti Szerződés felmondása esetén az Ügyfél nem akadályozhatja meg az Eszköz elszállítását, biztosítani köteles Szolgáltató szabad bejutását az ingatlanra, ahol az Eszköz található, és nem tekinti az oda bejutást birtokháborításnak.
6.4. Ha a teljesítés lehetetlenné vált, a szerződés megszűnik. A teljesítés lehetetlenné válásáról tudomást szerző fél késedelem nélkül köteles erről a másik felet értesíteni. Az értesítés elmulasztásából eredő kárt a mulasztó fél köteles megtéríteni. Ha a teljesítés lehetetlenné válásáért egyik fél sem felelős (pl. vis maior esemény), a szerződés megszűnésének időpontját megelőzően nyújtott szolgáltatás pénzbeni ellenértékét meg kell téríteni. Ha a már teljesített pénzbeni szolgáltatásnak megfelelő ellenszolgáltatást a másik fél nem teljesítette, a pénzbeni szolgáltatás visszajár.
6.5. A Felek Vis maior körülménynek tekintik azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket, amelyek nem függenek a felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott felet a szerződéses kötelezettségének teljesítésében, ilyenek például a háború, országos sztrájk, földrengés, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény, egyéb sztrájk, zendülés, közrend felborulása, a szolgáltatás során felhasznált de nem a Szolgáltató kezelésében álló infrastruktúra kiesése, áram és internet szolgáltatás elérhetetlensége stb.). A Felek rögzítik, hogy a járványokat (pl. influenza, Covid stb.) nem tekintik vis maior eseménynek, kivéve, amennyiben azokhoz olyan kötelező erejű, jogszabályban elrendelt korlátozó intézkedések kapcsolódnak, amelyek ténylegesen lehetetlenné teszik a teljesítést.
6.6. Ügyfél a szerződéstől a bérlés kezdő időpontját megelőző 30. napig ingyenesen elállhat, ezt követően a bérlés kezdő időpontját megelőző 15. napig a szolgáltatási díj 50%-nak megfizetése terhe mellett, ezen időpontot követően a szolgáltatási díj 100%-nak megfizetése terhe mellett.
7. EGYÉB FELTÉTELEK
7.1. A Felek az ÁSZF-ben nem szabályozott és / vagy attól eltérő feltételeket a Bérleti Szerződésben kötelesek írásban rögzíteni.
7.2. Ha a jelen ÁSZF-ben meghatározott általános szerződési feltétel és a Bérleti Szerződés más feltétele egymástól eltér, az utóbbi válik a szerződés részévé. Ügyfél a Bérleti Szerződés aláírásával egyúttal kijelenti, hogy elolvasta, megértette, tudomásul vette és kötelezőnek elfogadta a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
7.3. Vitás kérdéseket szerződő felek elsődlegesen peren kívüli egyeztetéssel rendezik, megállapodás hiányában Szolgáltató székhelye szerinti rendes bíróság illetékességét kötik ki.
7.4. A Bérleti Szerződésben és a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadóak.
7.5. Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szolgáltatóval szembeni fizetési kötelezettségét nem teljesíti, a behajtás érdekben Szolgáltató követeléskezelő céget vehet igénybe.
7.6. Postai úton tértivevényes küldeményként küldött értesítés a tértivevényen szereplő napon minősül kézbesítettnek. Amennyiben a címzett Fél egymás után kétszer is elmulasztja átvenni a neki címzett küldeményt, az a postai küldemény második sikertelen kézbesítésétől számított 5. napon kézbesítettnek minősül. A Felek szabályszerű írásbeli közlésnek tekintik az elektronikus úton elküldött írásbeli üzeneteket is. A későbbi viták elkerülése érdekében a Felek megállapodnak abban, hogy:
a.) a fontosabb üzeneteket elektronikus út helyett vagy mellett ajánlott / tértivevényes levéllel küldik egymásnak vagy,
b.) a küldő Fél az elküldött elektronikus úton küldött üzenet átvételéről visszaigazolást kérhet, melynek a másik Fél köteles az üzenet átvételét követően haladéktalanul eleget tenni.
7.7. Szóbeli kommunikáció érvénytelennek tekintendő mindaddig, amíg azt Felek a fenti módok valamelyikén írásban meg nem erősítik.
7.8. Jelen ÁSZF 2024. november 1. napjától érvényes. Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására, mely az Ügyfélre kötelező külön írásbeli elfogadása nélkül is. A mindenkor hatályos ÁSZF-et Szolgáltató weboldalán közzéteszi (https://www.vrkaland.hu).